Alfa Romeo 147: Pahalı, Şık ve Dinamik

Alfa Romeo�nun kompakt sınıf modeli 147, teknolojisi, donanımı ve performansıyla 2�inci el otomobil piyasasında iyi bir yer edinmeye çalışıyor.

Tanıtımı 2000 yılında gerçekleştirilen 147 modeli Alfa Romeo'yu kompakt sınıfta temsil ediyor. 145 ve 146 modellerinin yerini alan 147, 2001 yılında Avrupa'da �Yılın Otomobili� ödülünü kazanmış olmasına rağmen, aynı yıl içinde Euro-NCAP tarafından test edilen Alfa 147 üç yıldızlık performans göstermişti. Önden çarpışma testlerinde kötü bir performans çizen 147, ciddi yaralanmalara yol açabileceği uyarısıyla yüksek oranda puan kaybetti. 2004 yılının sonunda düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda makyajlı görünümüyle karşımıza çıkan Alfa 147, Türkiye�de 3 ve 5 kapılı karoser seçenekleriyle 1.6 litre 120 HP, 2.0 litre 150 HP benzinli motorlarla satılıyor. Selespeed olarak adlandırılan elektro-hidrolik otomatik şanzıman seçeneği sadece 2.0 litrelik versiyonda mevcut. Otomobilin genel işçilik kalitesi rakiplerine oranla biraz daha iyileştirilebilirdi. İç mekân genişliği açısından bakıldığında önde yeterli genişlik sunulmasına karşın arka kısmın dar olduğu görülüyor. Buna karşın koltukların yanal destekleri çok başarılı. Orta konsol ve vites konsolunun etrafında kullanılan metalik kaplamalar yeterli sportiflik hissini yaratıyor. Otomobilin önde görüş problemi bulunmuyor. Arka sütunun kalın tasarlanması geri-çapraz görüşü engelliyor. 292 litrelik bagaj hacmi kompakt sınıf için küçük kalıyor. Ancak arka koltukları yatırarak bu hacmi artırmak mümkün.

Artı:
Standart donanım, sürüş özellikleri, motor performansı
Eksi: Yakıt tüketimi, işçilik kalitesi, iç mekan genişliği

Standart Donanım (Alfa Romeo 147 1.6 Districtive): ABS, EBD, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, çekiş kontrol sistemi, MSR, konfor paketi, radyo-Cd çalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, follow-me-home, elektrikli camlar, çift bölgeli otomatik klima, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, kol dayama, alüminyum kapı kolları.

Motor Seçenekleri:
Benzinli (Avrupa): 1.4 (90, 103 HP), 1.6 (103, 105, 120 HP), 1.7 (129, 140, 144 HP), 2.0 (150 HP), 3.2 (250 HP).
Benzinli (Türkiye): 1.6 (120 HP), 2.0 (150 HP).
Dizel (Avrupa):
1.9 JTD (105, 110, 115 HP), 1.9 JTD 16V (140, 150 HP), 2.0 TD (90 HP). Dizel (Türkiye): -

Model Bilgileri:
1994: Alfa 145 (3 kapılı) piyasaya sürüldü.
1995: Alfa 146 (5 kapılı) piyasaya sürüldü.
1997: Boxer motor seçenekleri piyasaya sürüldü.
1999: Makyajlandı.
2001: Alfa 147 piyasaya sürüldü.
2005: Makyajlandı.

Arıza İstatistiği: Motor yağının azalması.

* Egzoz sisteminde yer yer paslanma.
* Fren balata ve disklerinde erken aşınma.
* El freni arızası.

Özet:
Alfa 147 etkileyici tasarımı, motor sesi, egzoz homurtusu sürüş keyfini artırıyor olsa da yüksek yakıt tüketimi moralleri bozuyor. Bunun yanı sıra iç mekânı (özellikle arka bölümde) rakiplerine oranla dar olması arka bölüm yolcuları için bir eziyet. Yapılan detaylı inceleme ve testlerde Alfa 147�nin olumlu yanları arasında standart donanımı, sürüş özellikleri ve motor performansı yer alıyor. Yüksek yakıt tüketimi, işçilik kalitesinin yetersizliği, motor yağının azalması, egzoz sisteminde yer yer paslanma izine rastlanması ve fren balata ve disklerinin erken aşınması Alfa 147�nin başlıca olumsuz yanları olarak sıralanabilir. 2�inci elde Alfa 147 sahibi olmak isteyen alıcıların otomobilin kontrol ve/veya bakımını (TOFAŞ) Alfa Romeo yetkili servislerinde yaptırmalarını önemle tavsiye ederim. Acil durumlar için 444 22 55 çağrı merkezini arayabilirsiniz.

Hazırlayan:
Şaban KÖKTÜRK M.A.
skokturk@sakarya.edu.tr