‘Yeni otomobil markası yarattım’ diyen tarzan aklını kaybetmiştir

Bayraktar, bugün dünyada 50 milyon aracın satıldığını, üretim kapasitesinin ise 60 milyonun üstünde olduğunu belirterek, “10 milyondan fazla kapasite fazlalığı var. Bugün sadece Çin ve Hindistan’ın sahip oldukları potansiyele bağlı olarak yeni marka yaratma şansı olabilir. Günak’ın aracı ise güzel ama niş bir model” diye konuştu.

Bayraktar, şunları söyledi: “Son dönemde Türkiye’de çevrecilik adına elektrikli araçlar üzerinde çok duruluyor. Teşvikler bekleniyor. Ama çevrecilik sadece elektrikli araçlar anlamına gelmiyor. Bugün Türkiye’de araçların yaş ortalaması 12’in üzerinde. 20 yaş üzeri kamyonlar zehir saçıyor. Hükümet doğru bir kararla sigara içmeyi tamamen yasaklıyor ama zehir saçan araçlar trafikte kalmaya devam ediyor. Bu noktada Günak’ın tasarladığı aracın peşinden koşulacağına hurda kanunu bir an önce çıkartılmalı. Hurda araçların trafikten çekilmesiyle hem çevre korunur hem otomotiv sektörü büyür.”

Krizle duvara çarptık

Krizde ölü sayısının belli olduğunu ama hasar tespit çalışmalarının sürdüğünü kaydeden Bayraktar, şöyle konuştu “Bugün herkes krizi en az hasarla atlatmaya, zararı minimize etmeye çalışıyor. Bu dönemde zarar edeceğimiz ortada. Ne kadar az zararla atlatırsak bizim için o kadar iyi olur. Bayraktar Holding olarak geçtiğimiz yıl 500 milyon dolar ciro elde ettik. Bu rakam 2007’de 600 milyon dolardı. Bu yıl hem ciroda hem de otomobil satışlarında yüzde 15’lik küçülme öngörüyoruz. Bu küçülme Citroen’de yüzde


10-15, Subaru’da ise yüzde 30’u bulacak.”

Ticari araç radarı açık

Bayraktar Holding, temsilcisi oldukları otomobil markaları Fransız Citroen ve Japon Subaru’dan sonra geçen yıl Çinli Great Wall ve mart ayında Japon Infiniti’yi de bünyesine kattı. Mustafa Bayraktar, “Citroen’in hafif ticari modelleri var ama daha büyük ticari araçlarda eksiğiz. Bu alanda bir markanın temsilciğini almak için radarlarımız açık. Bazı temaslarımız var” dedi. Ege Endüstri ve Ege Fren’in ticari araçlar için dingil, diferansiyel ve fren ürettiğini hatırlatan Bayraktar, “Distribütörlüğünü alacağımız ticari araç markası eğer isterse biz rahatlıkla Türkiye’de araç da üretibiliriz” diye konuştu.

Kriz yüzünden Infiniti 7-8 ay rötarlı geldi

INFINITI markasıyla ağustostan itibaren Türkiye’de satışa başlayacaklarını kaydeden Mustafa Bayraktar, “FX, EX, C sport başta olmak üzere ilk etapta 4 modelinin satışına başlıyoruz. Hedefimiz bu yıl 40-50 Infiniti satmak. Aslında kriz yüzünden Infiniti’ni satışını 7-8 ay erteledik. Kriz döneminde 2 milyon dolar yatırımla üç farklı showroom ve servis yatırımı yaptık. İstinye’ye gelenler 3 markamızı da görebilecek” dedi.