Ford Ka 1.2 Style

Ilk nesil Ford Ka, birçok farklı ülkelerde de satışa sunulan, çeşitli tasarım ve Avrupa çapında en iyi otomobil ödülü de dahil olmak üzere kalan 12 yıl içinde pek çok şey elde. Ama elbette en büyük Feat 1,4 milyon evler üzerinde, yarım milyondan fazla olan İngiltere'de olduğunu ulaşan oldu.

Biz Avrupalılar, hemen en sonuncusu kadar orijinal Yeni Kenarlı Ka sevdim üretim hattına kapalı haddelenmiş geçen yıl. Yani bu yeni modeli bugüne kadar görülmemiş bir baskı altında başarılı olmak olduğunu söylebiliriz.

En imkansız yakın nasıl yüksek kalitede para yapmak için denklemi çözmek için Ford'un çözüm arzu şehir araç Fiat ile katılım ve geliştirme maliyeti ayrıldı. Hangi ile bileşenleri yüzde yeni cilt altında neden yeni Ka hisseleri 80 olan Fiat 500.

Ve detay olarak önemli ölçüde Fiat, tabii ki, onu görünür şekilde özellikle farklı yeni küçük Ford olduğunu. Ve sürücüler. Ama bu yeterli Fiat değil de gelen rakip yanındaki yüksek fiyat haklı iyi Mazda ve Kia? Biz-den-top ikinci deneme-spec Stil + 3dr modeli £ 8945 at bulun.

Tasarım
Peki bir ortak girişim yapar, ve oluşur nasıl Ka bu mekanik farklı Fiat 500? Bir başlangıç için, Ka bir Fiat Panda olarak olarak 500 yaptım ve ortak girişim yaşam başladı ancak 2005 yılında Fiat Panda ve Ford mevcut platformu her iki araba oluşturmak için kayıt başladı.

Fiat Projenin artı motor, şanzıman, şasi ve süspansiyon sistemleri için temel bodyshell sağladı. Ford sonra retuned ve yeni Ka oluşturmak için araç restyled. Dolayısıyla 1,2-test araba litrelik SOHC benzinli motor Fiat 500's için kağıt üzerinde m benzer bir 67bhp ve 75 £ geliştirilmesi, gerçekte oldukça Ford farklı düşünüyor aynı görünebilir.

Çünkü ECU daha Ford'un beğeni yanıt için tekrar yazıldı sahiptir Bu kısmen, ama aynı zamanda, çünkü Ford yeni bitkiler ve motor monte sahip olan Ka hissediyorum ve Ford gibi yapmak tırmanıyor.

Ancak en büyük fark kadar arka süspansiyon, nerede Ford 30 yüzde monte etti ağır Anti-roll bar ve hemen hemen her şeyi hareket eder Ka dinamik kişiliği sağında tür vermek değiştirildi rağmen, hala 500 temel geometri hisse MacPherson Struts ve bobin arkasında bir burulma ışını ile önde springs.

Bu fren sisteminde de kağıt üzerinde aynı: ön diskler ve arka davul, anti is kilidi ve standart ABD. Ama, tekrar, Ford daha Ford olarak cevap-şekilde gibi isteğe bağlı istikrar ve çekiş kontrol sistemleri retuned vardır. Aynı elektrik direksiyon için, dampers ve tire yaylar kablo monte-gearchange işletilen gider.

Diğer bir deyişle, bu, Ford gibi farklı Fiat 500 it bak yaptı yolu olarak sürücü için ayarlanan bir araba. Oldukça nasıl Fiat yanındaki büyük oranda aşağı kişisel zevk için, ancak Ka ve tasarım konusunda bir şey's for sure: the Ka arsız ve pleasingly metal içinde külçe halinde görünebilir, ama az olan Fiat arttıkça ve çarpıcı olduğunu inkar ediyorum iki. Bu hem içinde hem de dışında geçerlidir.

Yol Tutuş
Ford, sekiz valf motoru bir uyum ve performans tarzı ile mutlu olduğunu iletmek için zaman ve çaba 1,2-litrelik retuning bir sürü geçirdi. Sonuç gerçekten quantifiably değişmiş deneyimi, ama olsun daha Fiat ne almak daha cazip Başka bir konu olsa bile, Ka perkier ve düz hızlı Fiat daha iyi ve şık giyimli gearchange bir tatlı var.

Bu Ka ana sorunu bu şey bir kaç yüz Revs motor olarak aranan fazla ile kabin içindeki gürültü bir şaşırtıcı miktarda üretir olduğunu. Boş olarak, örneğin, bir Fiesta daha sessiz, ama sen 70mph at üst bu 5dB yüksek's olduğunuz zaman tarafından süre bir büyük 7dB yüksek üçüncü vites üst sonunda. Bu genelde, neredeyse fazla rafine böylece diğer birçok Fords yeterlidir değil yeni Ka in bol's düşünüyorsanız, ya sarhoş.

Yani, bir adam gibi canlı performans ilk dört vites rağmen, () üst beşinci kadar 1,2 ile başa çıkabilmek için-litrelik motor dokunmatik hissediyor olduğunu söyledi. Ford kesinlikle kısma ve fren ile de, her ikisi de pürüzsüz ve daha güçlü daha da bulunan karşılık pedalı sihrini çalıştı Fiat 500.

Arka bu yeni anti-roll bar sayesinde, Ka gerçekten çok net ve 500 yolda daha tauter hissediyorum gelmez. Bu direksiyon yaklaşık olarak ne ön lastikler at gidecek bir Fiesta's yolunda telegraphs o kadar iyi hissediyor. Düşük hızlarda bile vücut kontrollü de Fiat üzerinde bir artış elde temsil yolu, gibi bir köşe olarak, özellikle bu köşe yüzeyinde olur ıslak olarak teslim ön sonunda temel lokma yapar.

Ancak ticaret-off, ve Ford'un istediğiniz Ka berrak hissettirmek için bir sonucu olarak uğrayan o yolculukta konfor bulunuyor. Rougher yollarda on ve Ka's binmek en iyi, çok kötü hiç iyi değil canlı az mükemmel su yüzüne motorways.