Fiat 500C

Fiat 500 gibi düz kumaş tavana sahip olan otomobil, 1957 model Fiat 500’ü çok andırıyor. Fakat otomotiv sektörünün 50 yılda elde ettiği teknolojik ve uzaysal avantajları sonuna kadar kullanıyor. Artık makul ölçüde dört koltuğa sahip olan aracın uzunluğu 355 cm, genişliği 165 cm ve yüksekliği de 149 cm. Bu ölçüler temel modelle aynı ve otomobilin orijinal modele göre 58x33x17 (boy-genişlik-yükseklik) santimetre daha büyük olması anlamına geliyorlar.

Yine de, büyüklükteki artış eski-yeni MINI arasındaki kadar dikkat çekici değil ve insanlarda bundan hoşlanmışa benziyor. Yeni 500 satışlarının %58’i İtalya dışında, çoğunlukla Avrupa’nın diğer kısımlarında gerçekleşti. Heyecan kısmen Fiat’ın “açık kaynaklı yaklaşımından”, yani sürekli olarak otomobilin hayranlarından aldığı geri bildirimlerden yararlanarak ürünü “hiç durmadan geliştirmesinden” kaynaklanıyor.

500C’nin azalan bagaj yerinden muzdarip olacağı ve bagaja erişmenin daha zor olacağı korkuları vardı. Fiat durumun böyle olmadığını söylüyor. Mühendisler bagajı asılı tutmak için “paralelkenar menteşeler”den faydalanmışlar, buda mandalın pürüzsüz açılabilmesini sağlamış.

Elektrikli kayar kumaş tavan açıldığı zaman hava türbülansı en düşük düzeyde tutuluyor. Fiat yolcuların aşırı rüzgar gürültüsü olmadan iletişim kurabilmelerini istemiş ve bu yöndeki çabalarını daha etkili hale getirmek için bir rüzgar kesici eklemiş. Cam bir arka pencere ve otomatik klima kontrolü sayesinde araç bütün mevsimlerde keyifli bir sürüş sunuyor. Üçüncü fren ışığının yeri de ilginç. Kumaş tavanın içine takılan üçüncü ışık arkadaki araç ne olursa olsun kolayca görülebiliyor.

Otomobilin en büyük sorunu kör noktalar barındırma potansiyeline sahip olması olabilir. Umarız aynalar bu sorunu mümkün olduğu kadar azaltacak şekilde tasarlanmıştır.

Fiat tavanın tasarımı konusunda rakibi MINI’nin izinden gidiyor ve müşterilerin farklı renklerde üç çeşit kumaş seçmesine imkan tanıyor. Gövde rengi ne seçilirse seçilsin, fildişi, kırmızı ve siyah tavan seçenekleri var. Ayrıca deri kaplamalar, Interscope HiFi ses sistemi ve Blue & Me Harita navigasyon cihazı da mevcut.

Hem 500, hem de 500C için aynı üç motor mevcut; bunlar 69 bg 1.2 litrelik benzinli, 100 bg 1.4 litrelik benzinli ve 75 bg turbo dizel 1.4 litrelik motorlar. Üç araçta da beş vitesli mekanik şanzıman standart olarak sunuluyor, ama benzinli modellerde seçenek olarak Dualogic otomatik şanzıman da bulunuyor.

Yeni Fiat 500C’nin ilk test sürüşleri İtalya’da 4 Temmuz’dan itibaren, yani yeni 500’ün tanıtılmasından tam iki sene sonra başlayacak.