Opel Insignia ile nefes aldı yeni Astra ile gaza basacak

ABD'de patlak veren krizin vurduğu General Motors'un darboğaza girmesi nedeniyle sıkıntı yaşayan Opel, geçirdiği zor günleri geride bıraktı. Birçok şirketin satın almak için peşinden koştuğu Opel, Insignia'nın ardından en çok satan modeli Astra'nın dördüncü nesli ile yepyeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor. Opel'in kompakt sınıftaki modeli Astra, Eylül'de satışa sunulacak. Yeni Astra, Kasım'da ön satış yöntemiyle Türk otomobilseverlerin beğenisine sunulacak. 2010'da yollara çıkacak. Opel'in Insignia ile başlayan tasarım dili yeni Astra'da da kendini gösteriyor. Yeni Astra, sportif bir görünüme kavuşmuş. Mevcut modele göre 170 mm daha uzun olan yeni Astra'nın toplam uzunluğu 4.420 mm'ye, dingil mesafesi ise 71 mm artışla 2685 mm'ye çıkmış. Yeni Astra ile birlikte 140 bg güç üreten 1.4 litrelik turbo motor devreye girecek. Ayrıca şanzımanda da easytronic yerine tam otomatik vites seçeneği yer alacak. Türkiye'de ilk etapta 1.6 lt 115-180 bg ve 1.4 100 bg gücündeki versiyonlar satışa sunulacak. Tepeden tırnağa yenilenen Astra'da yenilikler sadece dış ve iç tasarımla sınırlı değil. Astra'nın dışarıdan görünmeyen ancak direksiyona oturunca hissedilen yenilikleri var. Opel mühendisleri şaşi sisteminde yaptıkları yeniliklerle aracın yol tutuşu ve sürüş konforunu artırmışlar. Yeni nesil Opel Astra'da daha uzun aks mesafeli ve tekerlek izi aralıklı yeni bir şasi yerleşimi tasarlamışlar. Ayrıca viraj alma sırasında süspansiyon üzerindeki yanal kuvvetleri destekleyen bir Watts bağlantısı eklemişler. Bu aynı zamanda, denge ve konfordan ödün vermeden aracın dinamik ve çevik olmasını sağlıyor.




ASTRA'NIN İÇ MEKÂNINI MÜŞTERİLER TASARLADI


Yeni Astra'nın özellikle iç mekanı abisi Insignia'dan izler taşıyor. İç mekân tasarımı ve kullanılan malzemeler Astra'ya bir üst segment otomobil havası veriyor. Opel tasarımcıları yeni Astra'nın iç mekânını tasarlarken farklı bir yöntem denemişler. 400'den fazla tüketiciye danışarak, en çok kullandıkları 20 eşyayı belirlemişler. Bu eşyaları saklayabilecekleri bir iç mekân için çalışmışlar. Böylece ön konsolde, kapı içlerinde, orta konsolde yeni eşya ve içecek gözleri tasarlanmış.




SÜRÜCÜ, SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİNİ OTOMATİK OLARAK SEÇİYOR


Daha önce Insignia'da bulunan FlexRide sistemi de Opel Astra ile kompakt sınıfta ilk kez kullanılıyor. FlexRide sistemi, süspansiyon özelliklerini, direksiyon sertliği ve gaz pedalı kuvvetini sürücünün seçimine göre otomatik olarak şekilde ayarlıyor. FlexRide, sürücüye Standart-Spor ve Tur olmak üzere üç farklı seçenek sunuyor.




SABAH