DACIA, OTOMOBİL SAHİBİ OLMANIN YENİ YOLU

Her geçen gün daha fazla otomotiv müşterisinin yepyeni bir otomobile sahip olma hayalini gerçekleştiren Dacia, 2009 yılının ilk 6 ayında 2.015 adet otomobil satış rakamı ile binek otomobil pazarında %1.1 ve 1.201 adet hafif ticari araç satışı ile hafif ticari araç pazarında %1.4 oranında pazar payı elde etti. Bu sonuçlar ile Dacia, Türkiye’deki başarılı performansını sürdürüyor.


Sadece Türkiye’de değil, ticarileştirildiği tüm ülkelerde başarı elde eden Dacia. 2009’un ilk 5 ayında 120.000 satış adediyle %16 oranında daralan otomotiv pazarlarında % 15.5 büyüme gösterdi. Dacia, Almanya’daki satış adedini %800 arttırdı, Fransa’da ise 9.cu marka oldu.


Türkiye pazarındaki en genç ürün gamına sahip markalardan biri olan Dacia, 2008 yılında gerçekleştirdiği lansmanlardan sonra 2009 yılının ilk aylarında Logan MCV modelini yeniledi.




Sağlamlığı, dayanıklılığı, uygun kullanım maliyetleri ve ekonomikliği ile Türk tüketicilerin kalbinde taht kuran Dacia, 2009 Haziran ayı sonuna kadar binek pazarında 2.015 satış adedi gerçekleştirdi. Bu toplamın 926 adedi Dacia ürün gamına 2008 yılının ikinci yarısında katılan ve tasarımıyla öncelikle gençlere hitap eden Sandero oldu. Sadece Türkiye’de değil tüm Dünyada çok büyük ilgi gören Sandero lansmanından tam 1 yıl sonra 100.000ci üretim adedine ulaştı. Otomotiv pazarındaki yerini her geçen gün sağlamlaştırılan Dacia Logan Sedan ise 869 satış adedi gerçekleştirdi.




Hafif ticari araç segmentinde, ürün gamını 2008 yılında zenginleştirerek Logan Pick-up, Logan MCV ve Logan Van olmak üzere 3 modele ulaşan Dacia, toplamda 1201 satış adedi ve %1.4 oranında pazar payı elde etti. Akılcı seçim yapma arayışındaki müşterilerine, kendilerine uygun otomobili en uygun fiyata sahip olma imkanı sunan Dacia, 2007 yılındaki lansmanından bu yana Türkiye’de 2 yıl gibi kısa bir zamanda 11.000 adedin üzerinde satış adedi yapan Logan MCV modelini 2009 Nisan ayında yenilendi. Dacia markasının yeni görsel kimliğiyle yenilenen Yeni Logan MCV, daha çekici çizgilere ve zenginleştirilen donanımlarıyla öne çıkıyor.




Tüm Dünya’da yaşanan ekonomik krize rağmen %16 daralan otomotiv pazarında Dacia %15.5 oranında büyüme sağlayarak büyük bir başarıya imza attı. Uygun fiyat ve ekonomik kullanımıyla krizde ön plana çıkmayı başaran Dacia, Almanya’daki satış adedini %800 arttırdı, Fransa’da ise 9.cu marka oldu.


Türkiye’nin her noktasında 75 yetkili satıcısı, 123 showroomu ve 250 yetkili servisi ile Türk otomotiv tüketicilerine Renault MAİS çatısı altında hizmet vermeye devam eden Dacia, 2009’un ikinci yarıyılında satış adedi ve pazar payını daha da artırarak 2008’den daha iyi bir seviyede bitirmeyi hedefliyor.