ÖTV indirimleri, otomotiv ihracatını kurtaramadı

Otomotiv sektöründe ÖTV indirimlerinin canlandırdığı talep artışı sürerken, 2009 yılı Ocak-Haziran döneminde üretim ve ihracatta daralma devam etti. İlk 6 aylık dönemde toplam araç üretimi yüzde 44.8, otomobil üretimi ise yüzde 35.3 oranında geriledi. Aynı dönemde taşıt aracı ihracatı yüzde 50 oranında azaldı. ÖTV indirimine bağlı olarak Haziran`da geçen yıla göre otomobil pazarı yüzde 42.8 arttı.

ÜRETİM YÜZDE 44.8 AZALDI

Otomotiv Sanayicileri Derneği`nin (OSD)2009 yılı Ocak-Haziran dönemine ilişkin Pazar, üretim ve ihracat verilerini açıkladı. OSD verilerine göre ÖTV indirimlerinin satışları canlandırdığı otomotiv sektöründe, 2009 yılı Ocak-Haziran döneminde üretim ve ihracatta daralma devam etti. Toplam araç üretimi yüzde 44.8, otomobil üretimi ise yüzde 35.3 oranında azaldı. 2009 yılı Ocak-Haziran döneminde toplam üretim 394 bin adede gerilerken, otomobil üretimi ise 246 bin adet oldu. Özellikle ağır ticari araç üretimindeki keskin düşüş devam etti. Yılın ilk aylarında olduğu gibi, 2009 yılı Ocak-Haziran döneminde de, ticari araç üretimi 5 yıl geriye giderek, 2004 yılı Ocak-Haziran dönemi üretim değerlerinin altında gerçekleşti. Büyük kamyon üretimi son 10 yılın en düşük değeri olan 21 bin adet ile 1999 yılı düzeyinin de altında kaldı.

İHRACAT YÜZDE 50 AZALDI

2009 yılı Ocak-Haziran döneminde toplam taşıt aracı ihracatı, 2008 yılı aynı dönemine göre yüzde 50 azalarak 278 bin adet oldu. Bu dönemde Oyak Renault 102 bin,Tofaş 76 bin, Ford Otosan 47 bin , Toyota 32 bin adet araç ihraç etti. 2009 yılı Ocak-Haziran dönemi ihracatı, 2008 yılı Ocak-Haziran dönemine göre yüzde 50 oranında azaldı.