Otomobil üreticilerine ucuz arabalar hakkında bazı fikirler

Kişisel ilgi alanlarımdan birisi otomobiller ve bu konuda otomobil üreticileriyle paylaşmak istediğim bir fikrim var. İtiraf etmek gerekirse bir otomobil üreticisini veya bir otomobil fabrikası genel müdürünü, hatta bir otomobil galerisinde çalışan herhangi bir görevliyi bile tanımıyorum. O yüzden de şansımı buradan deniyorum.

Neyseki bir otomobil fabrikam da yok ve yenilikçi fikrimden kazanılabilecek milyonlarca lirayla birlikte fikrimi rahatlıkla paylaşabilirim.

İnsanları kağıt üstündeki performans rakamlarıyla etkilemeyen, fakat ucuz ve süper güvenilir arabalar yapmak. İşte fikrim bu. Bunun son hızları en fazla 50 km/saat olan ve 3 vitesli arabalar üretilerek gerçekleştirilebileceğini düşünüyorum.

Aslında bir otomobil olsaydım, son hızımın 50 km/saat olmasından eminim hoşlanmazdım, fakat işe maliyetler ve güvenilirlik açısında baktığımız zaman işler değişiyor.

Yakıt tüketimi ve üretim maliyetleri motor hacminin küçülmesiyle azalacak, otomobil düşük gelirliler için de ulaşılması kolay olacak. İşte ilginç bir şey daha, bu arabaları kullananlarla performanslı pahalı arabaları kullananlar arasındaki otomobil kazalarındaki ölüm oranlarını karşılaştırırsak düşük gelirlilerin daha uzun yaşadığını keşfedebiliriz. Çünkü, bu hızlarda yapılacak kazalar çoğunlukla ölümcül olmayacak. Bu karşılaştırmayı zalim bulmayın, çünkü gerçek hayatta bu karşılaştırmalar yapılıyor ve şu anki durum yüksek gelirlilerin, yani performanslı ve pahalı arabaların lehine.

İşe başka gözlerle bakalım.

* Çok ucuz olur, dünyada alt gelir düzeyinde bir sürü insan var.
* Ailelerin gözünden bakınca çocuklarının böyle güvenli bir arabaya binmelerini isteyecekleri açık.
* İlk kez araba kullanacaklar açısından bakarsak yavaş ve 3 vitesli bir arabayı kullanması daha kolay.
* Çevre dostu özelliklerini söylemiyorum bile, bu araba mesaj verir ve dünyayı çok az kirletir.
* Tasarım kısmı önemli. Araba tasarım bakımından klasik arabalar gibi görünecek, fakat fikir yeni olacağı için tasarımda da yenilikçi bir tarz da benimsenir ve bu arabalar çok havalı bir tasarıma sahip olabilir.

Tamam, ben de kabul ediyorum, bu fikir saçma bir fikir gibi görünebilir ve belki de gerçekten öyledir, ama birileri deneyip yanılana kadar sizin düşüncelerinizi umursamıyorum. Haksız olduğumu düşünüyorsanız bunu kendiliğinden kabul etmeyeceğim!

Kabul edin, en azından bu sonuncusu iyi bir strateji, "ben haklıyım, aksini siz ispatlayın" sratejisi.