Chevrolet servis ağını genişletirken satışlarda da rekora koşuyor

2004 yılında Türkiye pazarına giren Chevrolet her sene istikrarlı bir şekilde bayilik teşkilatını büyütürken, satışlarını da aynı oranda yükseltmeye devam ediyor.

16 Şubat 2004’de 23 bayilik ile Türkiye pazarına giren Chevrolet bu sene açılan yeni satış ve servis noktaları Arkas-İstanbul, Erdemir-İstanbul, Onatça-Adana, Ataköy-İstanbul, Surtaş-Aydın, Surtaş-İzmir, Mercanlar-İzmir, Arkas-İzmir ile bu sayıyı 50 adet satış ve servis noktasına ulaştırdı.

2009 yılında Chevrolet Pazar payı olarak % 39 büyüme gösterirken Türkiye çapında hizmet noktası sayısını da büyütmeye devam etti. Ocak - Temmuz 2009 döneminde toplam araç pazarında Chevrolet pazar payı 2008 yılına göre % 39 arttı ve % 2.46'e ulaştı. 2009 yılının Temmuz sonunda ise 2008 yılının toplam satış rakamına ulaştı. Bu büyük başarı Chevrolet’in 2006 yılından beri düzenli olarak sürdürdüğü Türkiye’nin ilk marka garantili LPG programı, SUV müşterilerinin Captiva’ya yoğun ilgisi sonrasındaki yüksek satış performansı ve iddialı Cruze lansmanının yanı sıra başarılı bir şekilde planlanan ve uygulanan müşteri odaklı satış – pazarlama programları ile gerçekleşti.



Chevrolet ÖTV indirimin uygulanmadığı 1 Ocak – 15 Mart 2009 dönemin de bile yıla hızlı girmiş ve 2008 yılına göre toplam araç pazarındaki payını % 35 arttırdı.

Mayıs 2009 ayında başarı çıtasını daha da yukarıya çekerek binek araç pazarında % 3.25 pazar payı ile en çok satan 8.marka oldu. Ocak 2009’dan bu yana ise %2.46 pazar payı ile en çok satan 10. marka pozisyonuna geldi.



Ocak - Temmuz döneminde 979 adetlik satış ile Captiva modeli ile segmentde liderliğe yükseldi.

Nisan ayında pazara sunulan Cruze modeli ile pazara hızlı bir giriş yaparak Temmuz ayı sonuna kadar 850 adetlik satış gerçekleşti. Yıl sonuna kadar 4.000 adete yakın Cruze satılması planlanmaktadır.



Geniş ürün gamı, güçlü bayi teşkilatı ile Türkiye’ye hizmet veren Chevrolet markası Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Aydın Chevrolet markasının satışdaki başarısını şöyle değerlendirdi; ‘Son derece rekabetçi olan ve yaklaşık 45 markanın yarıştığı Türkiye pazarında 2009 yılında en fazla büyüme oranına sahip marklardan birisi olmak bizim için gurur verici. Satmakta olduğumuz otomobilleri tedarik süresi uzun olan Güney Kore’den getirmemize rağmen bu başarıyı elde etmemiz bayilerimiz ile son derece etkin bir ilişki içinde olmamız, pazarlama iletişimine önem vermemiz ve iletişimde marka değerlerini öne çıkarmamız, iletişimlerimizde marka değerlerine odaklanmamız ve LPG dönüşümü gibi yaratıcı ve öncü çalışmalara imza atmamız ile mümkün olmuştur. Chevrolet markamız önümüzdeki 3 yıl içinde yeni model atağı ile ülkemizdeki otomobil alıcılarını daha fazla heyecanlandıracak ve daha iddialı konuma gelecektir. Bu iddialı hedefe koşarken müşterilerimize daha fazla yakın olmamızı sağlayan hizmet noktalarımızı artırmaya devam edeceğiz.’ dedi.