FIAT Albea 1.3 16V Multijet özellikler

Genel Bilgiler

Albea, ilk kez 1997'de tanıtıldıktan sonra 1998'de Türkiye'de üretilmeye başlanan Siena'nın geçirdiği makyaj sonrası uğradığı tasarım değişikliğiyle ortaya çıkmış bir model. Şimdiye dek 1.2 litre 60 HP, 2 litre 80 HP, 1.6 litre 103 HP'lik benzinli motorlarla üretilen küçük aile otomobili, ürün gamına yeni eklenen 1.3 litre 70 HP'lik Multijet turbo dizel motor seçeneğine kavuştu. Punto ve Palio'da da sunulan bu motor yakın gelecekte Doblo'da da kullanılacak. Albea 1.3 16V Multijet, SL ve EL donanım versiyonlarıyla satılıyor.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...255B1%255D.jpg

Karoser, iç mekan
http://arabam.milliyet.com.tr/images...ultijet_ic.jpg Makyaj sonrası daha modern görünüm kazanan otomobil, kardeşlerine göre farkı yaratan güç kaynağını bagaj kapağında taşıdığı büyük ibareyle belli ediyor. Test otomobilimin çift renkli kokpiti, kaliteli görünüm kazandırmış ancak renk seçimi bir tüketicinin gözünü okşamayabilir. Albea'nın yeterli oturma alanı sunan koltuklarında minder sertlikleri ve yanal destekler normal kullanıcılar için ideal. Yalnız arka koltukta diz mesafesi biraz sınırlı ve bu sınıftaki tüm otomobillerde olduğu gibi Albea'da da arkada üç yolcu olduğunda biraz sıkışıklık yaşanıyor. Otomobilin 515 litrelik bagajı segmentinin en büyük kullanım hacmini sunuyor.

Motor, perfomans
Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1248 cc hacimli Multijet turbo dizel motor, Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişimi sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanına sahip. Yakın gelecekte Doblo ve Stilo'da da kullanılacak olan üstten çift eksantrikli ve 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın adeta dizel motor teknolojisindeki gücünü ilan eden Multijet'te, gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasında ısı ve basıncın kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindire giren hava daha iyi kullanılıyor. Sonuç olarak verim artıyor. Kullanımda ilk gözlenen motorun birçok modern turbo dizel gibi çok çabuk devirlendiği oluyor. Dizel hantallığını hiç hissettirmeyen motor, kalkışlarda benzerlerinden daha canlı karakter sergiliyor. 2000 d/d düzeyinde turbo desteğini almasıyla beraber müthiş bir patlama yaşatıyor ve hızla devirleniyor. Drive-by-wire teknolojisiyle gelen çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan Albea. motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Kolay vites geçişleriyle dikkat çeken şanzımanın iyi seçilmiş oranları ve devir bandına iyi dağıtılmış tork, esnek kullanım imkanı tanıyor. Albea'nın kaputunun altından kabine sızan dizel gürültüsü. sakin kullanımda otomobilin ne tip motor kullandığını anlamayı zorlaştırıyor. Ancak yüksek devirlerde biraz uğultulu çalışıyor. Alhea 1.3 l6V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.9 litre motorinle 48 litrelik deposu sayesinde 979 km'lik menzile ulaşabiliyor. Sabit hızda yapılacak sakin uzun yol sürüşlerinde menzili daha da uzatmak mümkün.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...images/015.jpg
Kullanım, konfor
Albea Ailesi'nin tipik kullanım özelliklerini gösteren otomobil, bir aile sedanı için yeterli tutunma kararlılığı sergiliyor. Yumuşak süspansiyonuyla kabininde konfor ortamı sağlayan otomobilde sadece arka koltukta üç yolcu olduğunda biraz sıkışıklık yaşanıyor. ABS+EBD destekli fren sistemiyle Albea Multijet, 100 km/s hızdaki ani frenlerde 41 metrede durabiliyor. Yeni nesil bir otomobilde bu mesafenin daha kısa, en azında Punto'nun performansına yakın olması beklenirdi.