Renault yeni Laguna’yla lüks sınıfa geri döndü

1994’ten bu yana 2.3 milyon adet satılan Reanult Laguna, yenilendi ve Türkiye yollarına çıktı

Renault, 1 milyar euro yatırımla baştan aşağıya değişen otomobille lüks sınıfta oldukça iddialı. Renault Mais, yeni Laguna’yla D segmentinde yüzde 3 olan pazar payını 9’a çıkarmayı planlıyor. Şirketin, 2008 yılı satış hedefi ise 3 bin adet.
Baştan aşağıya yenilenen Renault Laguna, daha sportif çizgilere sahip. Uzun ve öne meyilli motor kapağı, krom geniş hava girişi, üst kısımda konumlandırılmış ön farlar, yan çizgiler ve arka LED farlar otomobile ilk bakışta göze çarpıyor.
İkinci jenerasyona göre 15 kilogram hafifleyen otomobil, ekonomik ve çevreci motorlarıyla ön plana çıkıyor. Özellikle 110 beygir güç ve 240 Nm tork üreten 1.5 lt dCi motor yeni Laguna’nın en iddialı versiyonu. Bu motor sayesinde araç 100 km’de ortalama 5.1 lt yakıt harcarken, kilometre başına da sadece 136 gram karbondioksit salgılıyor.
Yeni Laguna, 6 ileri düz veya otomatik vites kutularıyla birlikte kullanılan geniş bir motor seçeneğine sahip. Türkiye’de en fazla satılması öngörülen motorlar 1.5 lt dizel 110 bg, 1.6 lt 16V 110 bg ve 2.0 lt dCi 130 bg.
Otomobil, 27 Mart tarihinden itibaren 42 bin 500 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

İç mekan da sil baştan yenilendi

YENİ Laguna’nın iç mekanındaki yenilikler dikkat çekiyor. Yeni gösterge tablosu üzerindeki bütün kumandalara erişim yeniden gözden geçirildi ve sadeleştirildi. Orta konsolda Hidrolik Park Freni kumandası ile hız sabitleyicinin kumanda düğmesi yer alıyor. Üçüncü kuşak Renault Eller Serbest sistemi önceki iki kuşağın
avantajlarını bir arada sunuyor. Kartın daha iyi algılanması için araç içine 6 anten yerleştirildi. Aracın yol bilgiyasarı, ekranda görüntülenen bilgilerin daha okunur olması için yenilendi. Manuel vites kutularında, gösterge tablosundaki Gear Shift Indicator fonksiyonu yakıt tüketimini azaltmak için sürücüye tavsiyede bulunuyor.