2009 model Renault Symbol Galeri

Yeni Renault Symbol`ün basın deneme sürüşü ve tanıtımı yapıldı. İşte Türkiye`de 9 Ekim`den itibaren satışa sunulacak yeni modelin kareleri:

Burada otomobilin tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Türkiye pazarı için öngörülmese de aracın 1,6 motor seçeneği bulunduğunu, ihtiyaç duyulduğu takdirde üretileceğini söyledi.

Tunalıoğlu, önceki Symbol`e göre aracın yük kapasitesinde bir fark bulunmadığını belirterek, `Bunun altına düşürmemiz mevzu bahis değil` dedi.

Üretilen otomobillerin Türkiye`den önce ihracat pazarlarına gönderilmeye başlandığını kaydeden Tunalıoğlu, `Yeni Symbol`ün bütün bu arabaya has parçalarının yüzde 90`ı yerli. Dolayısıyla yan sanayinin de bir gurur kaynağı...` diye kaydetti.

Tunalıoğlu, yerli parçaların yeni motorla birlikte toplamda yüzde 75`ler civarına geldiğini söyledi.

Yeni Megane üretimine ilişkin olarak da Tunalıoğlu, 2009`da yeni bir projeleri bulunduğunu, Nissan ile şu anda yürüyen bir projeleri olmadığını bildirdi.

Tunalıoğlu, global krize ilişkin bir soru üzerine ise, `Daha rekabetçi olunabildiği ve tek pazara bağlı kalınmadığı zaman bu tip fırtınalardan az yarayla kurtulursunuz. Önemli olan krizin etkilemediği pazarlara yönelik ürünlerin Türkiye`de yapılıyor olması` dedi.

Bir gazetecinin `Mevcut Symbol üretimi durdu mu?` şeklindeki sorusunu, Tunalıoğlu, `Evet durdu, ikisini aynı ayna üretmedik. Biri durdu, öteki imalata geçti` şeklinde yanıtladı.

-`YIL SONUNA KADAR 8 BİN ADET SATACAK`-

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da şu an itibariyle en çok Symbol`ün Türkiye`de satılmış durumda olduğunu belirterek, Türkiye`deki satış rakamlarının da bunu göstermeye devam ettiğini söyledi.

Rusya`da da gelişme olduğunun görüldüğünü dile getiren Aybar, `2009`da Rusya ile çekişeceğiz` dedi.

Aybar, Symbol`ün gerçekten gerek `keseye uygunluğu`, gerek verdiği statü ve sağlamlığı gibi özelliklerinden dolayı Türk ailesine son derece uygun olduğunu ifade ederek, aracın ikinci el fiyatının yüksek olduğunu ve yatırımlara da cevap verdiğini vurguladı.

Aracın müşterilerin gerçek ihtiyacını, onlardan önce keşfedip onlara aktardığı için çok başarılı olduğunun altını çizen Aybar, aracın Türkiye`de Autoshow 2008 ile birlikte 9 Ekim 2008`de 23 bin 630 YTL`den başlayan fiyattan satışa sunulacağını bildirdi.

Geçen yıl 23 bin adet satılan Symbol`ün yılın 8 aylık döneminde 13 bin 500 adet satış rakamına ulaştığını aktaran Aybar, `Bu araca çok güveniyoruz. Tanıtımdan itibaren 10 bini buluruz diye düşünüyoruz` dedi.

İbrahim Aybar, `Toplam olarak bu aracımız yıl sonuna kadar, 3 ayda 8 binin üzerinde satacak` diye konuştu.

Symbol`ün yatırım olarak algılandığı için başarılı olduğuna dikkat çeken Aybar, toplam satışın yüzde 64`ünün şirketlere yapıldığını kaydetti.

Aybar, bir soru üzerine Kyoto Sözleşmesinin Meclis açılır açılmaz ele alınıp onaylanacağını düşündüklerini ifade ederek, Türkiye`de mevcut otomobillerin daha çevreci, daha az karbondioksit emisyonu salgılayan otomobillerle yenilenmesi gereği bulunduğunu, bunun da kendi başına olamayacağını, örgütlenme gerektiğini anlattı.

-YENİ SYMBOL-

Toplantıda verilen bilgiye göre yeni model 1,5 DCi 85 bg motorda 100 kilometrede 4,3 litre, 1,2 16 V 75 bg benzinli motorda ise 100 kilometrede 5,9 litre yakıt tüketiyor.

Yeni Renaul Symbol`ün yatırım bütçesi 100 milyon avroyu bulurken, araç Renault`un mühendislik ekipleri arasında uluslararası işbirliğinin bir ürünü oldu.

Üretimde Oyak Renault Otomobil Fabrikalarının seçilmesi ürünlerin pazarlandığı ülkelere mümkün olan en yakın yerde üretim yapmak amacıyla projenin erken evrelerinde kararlaştırıldı.

Rusya, Türkiye, Romanya ve Cezayir bu model için en önemli pazarlar olurken, toplam üretim miktarının yüzde 80`inden fazlasının bu ülkelerde satılması bekleniyor.

2008 Haziran sonu itibariyle Symbol 13 bin 412 adet satış rakamıyla Türkiye`de sınıfının `lideri` konumundayken, Romanya, Fas ve Cezayir`de ikinci sırada yer alıyor.

Yeni Renault Symbol Türkiye`de Authentique ve Expression olmak üzere iki donanım seviyesiyle pazara sunulacak.

YENİ RENAULT SYMBOL: DEĞER KATAN TASARIMIYLA EKONOMİK BİR SEDAN

Türkiye`nin en çok satan otomobili Renault Symbol şık hatlarıyla dikkat çekiyor. Ön farların tasarımı ve arka bagaj kapağı üzerine eklenen krom kaplama ile göze çarpıyor. Yeni Symbol, sağlam ve estetik arka çizgileri, özenli ve konforlu iç mekânı ile fark ediliyor.

Yeni Renault Symbol, kullanımı gerçekten ekonomik bir otomobil. Son nesil motor gamı yüksek performanslı, düşük tüketimli ve çevreye saygılı. Bu yeni model, gerek dizel gerekse benzinli versiyonlarında sınıfının en düşük tüketim düzeylerine sahip: 1.5 dCi 85 bg motorda 100 km`de sadece 4,3 l (km`de 116 g CO2), ve 1.2 16v 75 bg benzinli motorda 100 km`de sadece 5,9 l (km`de 140 g CO2).

Yeni Renault Symbol`ün sunduğu otomobilde yaşam kalitesi ve konfor, referans niteliğinde. Yürüyen aksamı araca konfor ve etkin yol tutuş sağlıyor. Sürücü ve yolcular, konforlu ve özenli iç mekanda seyahat etmenin rahatlığını yaşıyorlar. Isı konforu da aşırı iklim koşullarını (Rusya, Cezayir, ...) karşılayacak şekilde oluşturuldu.

Geniş (506 dm3) ve pratik bagaj, günlük hayatta ve kullanımda karşılaşılacak farklı durum ve ihtiyaçlara eksiksiz cevap veriyor: Ailece tatiller, mesleki kullanımlar veya şehir dışında hafta sonları gibi. Bu yeni sedanda güvenlik konusunda en ufak bir ödün verilmedi. Araçta bulunan herkes için etkin bir koruma sağlanıyor.

Yeni Symbol, Renault markasının bütün sedanlarında yapılacak olan yenileme hareketine örnek oluşturuyor. Ticari lansman, pazarlara göre, 2008 Eylül ve Kasım ayları arasında gerçekleştirilecek.

O bir sembol

Renault, Renault Kontrat 2009 planının ilk sedan modeli Yeni Renault Symbol`ün dünya prömiyerini Moskova Otomobil Fuarı`nda yapıyor. Bu yeni model, Rusya ve Türkiye gibi dinamik pazarlardaki müşteri kesimlerinin beklentilerini karşılamak amacıyla tasarlandı. Yeni Renault Symbol, Renault`nun mühendislik ekipleri arasında uluslararası işbirliğinin bir ürünü oldu.

Renault`nun bütün mühendislik birimleri arasında yakın işbirliği ve en üst düzeyde kalite

Yeni Renault Symbol 26 ayda geliştirildi. Projenin bütün aşamalarında kullanılan dijital teknolojiler ile (maket yapımı, dinamik simülasyonlar), hem süreler hem de maliyetlerde önemli tasarruflar gerçekleştirildi. Toplamda, Yeni Renault Symbol`ün yatırım bütçesi 100 milyon Avro`yu buluyor. Bu tutar fabrikada yapılan endüstriyel yatırımları da içeriyor. Konfor ve davranış bakımından segmentinde referans niteliğinde olan Clio II`nin yürür aksamının kullanılması, bir yandan tasarım sürelerini kısaltırken, diğer yandan da son derece yüksek bir kalite düzeyinin garanti edilmesine olanak verdi.

Clio II`nin bir türevi olan Clio Symbol`den farklı olarak, Yeni Renault Symbol başlı başına farklı bir model. Technocentre(Fransa) ve Türkiye`deki Renault mühendislik ekipleri tarafından ortaklaşa tasarlanan Yeni Renault Symbol Türkiye`de, Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları`nda üretiliyor. Oyak Renault, Renault grubunda en yüksek kalite düzeyine sahip üretim merkez. ISO 9001 ve ISO 14001 belgelerine sahip olan fabrika, Renault Üretim Sistemi (SPR) standartlarını uyguluyor. Aynı hatta beş farklı karoseri üreten bu fabrikada Kalite Yönetimi, aynı zamanda üretim çeşitliliğinin başarılı yönetiminden de geçiyor. Oyak Renault`nun üretim kapasitesi, üretilmekte olan beş model için (Yeni Renault Symbol, 3 kapılı ve 5 kapılı Clio III, Clio Grand Tour, Mégane Sedan) 3 vardiya ile 360 000 araç.

Avrupa dışında büyüme stratejisi yönünde bir model

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları`nın seçilmesi, ürünlerin pazarlandığı ülkelere mümkün olan en yakın yerde üretim yapmak amacı ile projenin en erken evrelerinde kararlaştırıldı. Gerçekten, Rusya, Türkiye, Romanya ve Cezayir, bu model için en önemli pazarlar. Toplam üretim miktarının %80`inden fazlasının bu ülkelerde satılması bekleniyor. Üretimin geri kalanı ise, Orta ve Doğu Avrupa(PECO), Orta Doğu ve Afrika pazarlarına yönelik olacak.

Dolayısıyla, bu yeni sedan, öncelikle hızla büyümekte olan otomobil pazarlarına yönelik. 2000 - 2007 yılları arasında, BRIC ülkelerinin otomobil pazarları (Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) %176 büyüdü. Büyümekte olan yeni pazarlarda da (Kuzey Afrika ülkeleri ve Türkiye gibi) %87 artış oranı kaydedildi. Doymuş pazarlar ise (Batı Avrupa, Kuzey Amerika ve Japonya), %4,5 geriledi. Öngörülere göre, önümüzdeki yıllarda bu eğilim daha da güçlenerek devam edecek.

Büyük oranda yenilenen rekabet ortamında, Yeni Renault Symbol, kendini kabul ettirmek için çok sayıda avantaja sahip. Bunlardan başta geleni, markanın bu segmentteki performansı. Özellikle Clio Symbol`ün ticari başarısı, 2000`den bu yana hiç azalmadı (toplamda 600,000 adetin üzerinde satış). Clio Symbol, 2007`de hala en çok satılan otomobil unvanına sahipti. 2008 Haziran sonu itibariyle, Clio Symbol, 11 bin 171 adet satış rakamı ile Türkiye`de segmentinin lideri konumunda bulunuyordu. Romanya, Fas ve Cezayir`de ise ikinci sıradaydı.

Yeni Renault Symbol, pazarları için `ısmarlama` otomobil

Yeni Renault Symbol, Renault`nun 2006`da uygulamaya koyduğu Bölgeler bazında yeniden örgütlenme sürecinden yararlandı. Bu organizasyon, bütün yerel oyuncularla merkez bölümlerin temsilcileri arasında yapılan düzenli toplantılara dayanıyor. Bu şekilde, farklı pazarların ihtiyaçları yakından değerlendirilerek, gerekli kararlar süratle alınabiliyor.

Euromed Bölgesi, özellikle ürünün tanımlanması sürecinde, ve ardından satış öngörüleri noktasında projenin geliştirilmesine katıldı.

Projenin çok erken aşamalarında gerçekleştirilen müşteri araştırmaları ve pazar verileri, müşterilerin beklentileriyle tam uyum içinde olan bir aracın sunulmasına olanak verecek şekilde segmentin ince bir şekilde analiz edilmesini sağladı. Bu konuda, iki temel kriter vazgeçilmez görüldü: Dış dizayn ve kullanım maliyeti (tüketim, bakım ve servis).

Pazarlar arasında farklılıklar olsa da, Yeni Renault Symbol`ün tipik müşteri kitlesinin özellikleri biliniyor: Yeni Renault Symbol`ün alıcısı, çoğunlukla ailesi için geniş, konforlu, bakımı kolay ve çok kullanım amaçlı (ailesi ile gezmek, işe gitmek) bir otomobil arayan erkek tüketici profiline sahip. Otomobilin güvenli ve `güzel` olmasını isteyen müşteri, bu isteğini karşılayacak en iyi kalite/fiyat oranına sahip bir araç arıyor. Markanın imajı da bu kesim için önemli.

Yeni Renault Symbol, Renault`nun geliştirdiği yeni sedan gamının ilk etabını oluşturuyor.

Ticari lansman, pazarların çoğunda 2008 yılının Eylül ve Kasım ayları arasında gerçekleşecek.

ŞIK VE ZARİF

Modern ön yüzü ve çekici profiliyle, Symbol, incelik ve zarafet çağrıştırıyor. Aracın içinde, sürücü ve yolcular, konforlu ve özenli bir kabinde ağırlanıyorlar.

Şık ve özgün bir sedan

Yeni Renault Symbol, göz alıcı hatlara sahip yeni bir sedan. 14 ve 15 inçlik tekerlekler üzerine oturan araç 4,26 metre uzunluğu ve 1,43 metre yüksekliğiyle dengeli boyutlara sahip. Ön farların yeni tasarımı, eklenen sis farları ve kasa rengi dikiz aynaları (baz model hariç), aracın ön yüzünün modern görünümünü güçlendiriyor. Ahenkli profili modern sedanların dünyasına göndermede bulunuyor. Kasaya dahil edilen üçüncü yan cam mükemmel bir görüş alanı sağlıyor. Arkada, araç sağlam ve estetik çizgileriyle dikkat çekiyor. Kasa renginde olan arka tampon ve kasayı saran arka farlar bu hissi pekiştiriyor. Ön panjur, arka bagaj kapağı ve dış kapı kollarında kullanılan kromaj kaplama (donanım düzeyine bağlı olarak), aracın şıklığını daha da artırıyor. Yeni Renault Symbol`e (aksesuar olarak) eklenebilecek arka kanat ve 15 inçlik alüminyum jantlar araca şık ve dinamik bir görünüş kazandırıyor.

Özenli ve konforlu iç mekan

Aracın içinde, göz alıcı dizayn ile kalite hissi bir arada bulunuyor. Yeni Renault Symbol`ün iç mekanı, araçta bulunanlara konfor, rahatlık ve pratiklik duygusu veriyor. Torpidonun şık tasarımı ince bir bagetle tamamlanıyor. Gösterge panelinde devir sayacı, bir dizi uyarı ışığı ve yol bilgisayarından gelen verilerin görüntülendiği bir ekran bulunuyor. Vites kutusunun kumanda kolu topuzu mükemmel şekilde sürücünün elinin altına geliyor. Kromajlı çemberli (versiyonlara bağlı olarak) direksiyon simidi ile sürücü koltuğunun yüksekliği ayarlanabiliyor.

KULLANIMI EKONOMİK BİR OTOMOBİL

Yeni Renault Symbol, kullanımı gerçek anlamda ekonomik olan bir otomobil. Son nesil motor gamı, yüksek performanslı, tutumlu ve çevreye saygılı: 1.5 dCi 85 bg ve 1.2 16v 75 bg motorlar, gerek benzinli gerekse dizel versiyonlarında, sırasıyla 100 km`de 4,3 l (km`de 116 g CO2) ve 100 km`de 5,9 l (km`de 140 g CO2) ile sınıflarının en düşük tüketim değerlerine sahip.

En üst düzeyde tutumlu

Yeni Renault Symbol, sınıfının en düşük yakıt tüketimiyle ön plana çıkıyor. 1.5 dCi 85 bg dizel motoru ve 1.2 16v 75 bg benzinli versiyonu, her biri kendi sınıfında bu büyüklükte bir sedan için rekor tüketim ve CO2 salınımı değerleri sergiliyorlar: Sırasıyla karma parkurda 100 km`de 4,3 l (km`de 116 g CO2) ve 100 km`de 5,9 l (km`de 140 g CO2).

Bu denli düşük tüketimleri sağlamak için, Renault mühendisleri özellikle aracın aerodinamizmi (SCx = 0,691) ve ağırlık kontrolü üzerinde çalıştılar. Böylece, 1.2 16v 75 bg motorla donatılan versiyonun ağırlığı sadece 904 kg ile sınırlı tutuldu, bu da araca en yüksek düzeyde performans/tüketim oranı sağlıyor. Yeni Renault Symbol, bu şekilde, Renault Kontrat 2009`un `120-140` taahhüdüne katkıda bulunuyor. Bilindiği gibi, Renault 2008`den itibaren, üçte biri km`de 120 g`dan az olmak üzere, km`de 140 g`dan az CO2 yayan bir milyon adet araç satmayı taahhüt etmiş bulunuyor.

Performans ile tasarruf arasında uzlaşma sağlayan motor yelpazesi

Yeni Renault Symbol`de son nesil motorlar kullanılıyor. Renault gamının tüm baz modellerinin (Twingo, Clio ve Modus) donatıldığı bu motorlar, tüketim, performans ve sessiz çalışma bakımından pazarın en üst düzeyinde yer alıyorlar. Benzinli motorlar gamı 1.2 16V 55 kW (75 bg), 1.4 55 kW (75 bg),`den oluşuyor. Dizel motor 1.5 dCi ise iki faklı güç düzeyinde sunuluyor: 48 kW (65 bg) ve 62 kW (85 bg). Bu motorlar, Euro 4 çevre standartlarına uyum gösteriyorlar.

Benzinli motorlar

1.2 16v 75 bg

1149 cm3 silindir hacmine sahip 1.2 16v (D4F) motoru, 5500 d/d`da 75 bg (55 kW) güç ve 4250 d/d`da 105 Nm(10,7 mkg) tork üretiyor. Doğrusal çalışma özelliği olan motor düşük devirlerde yüksek tork sağlıyor. Bu şekilde gerçek bir çok yönlülük gösteren motor her tür yol koşulunda etkin kullanıma olanak veriyor. Sürücü, 1750 - 5750 d/d gibi geniş bir kullanım aralığında maksimum torkun %90`ından yararlanabiliyor. Spesifik emme yasalarıyla çalışan rulolu külbütörlü üstten eksantrik mili motorun rölanti devrini dakikada 650 d/d`ya düşürüyor. Bu özellik, şehir içi kullanımda yakıt tüketiminin %2 - %3 oranında azaltılmasını sağlıyor. Bu motorla donatılan Yeni Renault Symbol, karma parkurda 100 km`de sadece 5,9 l (km`de 140 g CO2 yayımı) ile sınıfının en düşük benzin tüketimini sergiliyor.

1.4 75 bg

5500 d/d`da 55 kW (75 bg) güç üreten bu motor (K7J), sağlamlığı ve güvenilirliğiyle tanınıyor. 1390 cm3 silindir hacmiyle, kullanım konforu ve sürüş keyfini de başarıyla sağlıyor. 5500 d/d`da 114 Nm (11,6 mkg) azami tork ile 1.4 motor, Yeni Renault Symbol`ün uzun yolda olsun şehir içinde olsun çok yönlülüğünü göstermesine olanak veriyor.

Dizel motorlar

1.5 dCi

Dizel arzı 1.5 dCi (K9K) motoru üzerinde yoğunlaştırıldı. Bu motorun ikinci nesil Common Rail 1600 enjeksiyon sistemi, yanma kalitesinin daha iyi kontrol altına alınmasıyla daha düşük bir tüketimi mümkün kılıyor. Bu motor, randımanı ve özellikle titreşimleri filtre eden esnek volanı sayesinde sessiz çalışmasından dolayı tüketicilerin büyük beğenisine sahip. 1461 cm3`lük bu motor iki farklı güç kademesinde öneriliyor:

- 48 kW (65 bg) : En düşük devirlerden itibaren mevcut olan 160 Nm (16,3 mkg) torku ile, 1.5 dCi`nin bu versiyonu, güçlü yeniden hızlanmalar sağlıyor. Yeni Renault Symbol`ün gerçek bir çok yönlülük özelliği ile her tür yol koşulunda kullanılabilmesine olanak veriyor. Bu motorla donatılan bu model düşük bir tüketim sergiliyor.

- 62 kW (85 bg) : Daha güçlü versiyonunda, 1.5 dCi daha da üstün özellikler içeriyor. Düşük ataletli turbo-kompresörü sayesinde, 1750 d/d`dan itibaren ürettiği 200 Nm`lik torku (18,9 mkg) otomobile çok yüksek bir sürüş konforu kazandırıyor. Bu motor, Avrupa tipi karma parkurda 100 km`de sadece 4,3 l ile (km`de 116 g CO2) sınıfının en düşük dizel tüketimine sahip. Ayrıca bu versiyonda Euro4 çevre standardına uyum gösteriyor.

HUZUR VE GÜVEN İÇİNDE SÜRÜŞ KEYFİ

Yeni Renault Symbol, referans sayılacak bir otomobilde yaşam kalitesi ve konfor sunuyor. Yolcular ses yalıtımı mükemmel bir iç mekânda ağırlanıyorlar. Isı konforu da çok çeşitli iklimler ve aşırı sıcak ve soğuk ortamların gereksinimlerini karşılayacak şekilde oluşturuldu.

Mükemmel sürüş özellikleri

Yeni Renault Symbol`ün sürüş özellikleri, her koşulda, hatta ıslak zeminde bile öngörülebiliyor. Ön tekerlek izi (1,41 m) ve dingil aralığı (2,47 m), büyük bir denge ve sağlıklı ve hoş bir sürüşü garanti ederek, sürücüyü sürprizlerden uzak tutuyor. Yol tutuşu iki temel beklentiyi etkinlikle karşılıyor: Güvenlik ve konfor

Önde, hidrolik amortisörlü ve helezon yaylı McPherson tipi ön takım kullanılıyor. Viraj demiri yalpa kontrolüne katkıda bulunuyor. Süspansiyon ayarı optimize edilerek daha iyi sürüş özelliği ve daha fazla konfor sağlanıyor.

Planlı tasarımlı H biçimindeki arka dingil kompakt ve hafif. Filtraj ve konfor sağlamak için, düşey konumlu amortisörler ve değişken esnekliğe sahip helezon yaylarla donatıldı. Bu yaylar, üst ve alt dayanak noktalarında kauçuk pabuçlarla filtre ediliyor ve böylece titreşimlerin kasaya direkt olarak aktarılması sınırlandırılıyor.

Etkin fren sistemi

Yeni Renault Symbol`de, fren sisteminin performansını garanti etmek üzere motor seçeneklerine bağlı olarak dolu veya hava kanalcıklı (238 mm veya 259 mm çaplı) fren diskleri bulunuyor. Arkada, 8 inçlik kampanalar versiyonların çoğunda mevcut. Yeni modele, elektronik fren gücü dağıtıcılı ABS sistemi (tekerleklerin kilitlenmesini önleme sistemi) uyarlanabiliyor. Hidrolik direksiyon hassas bir yönlendirme sağlıyor, uzun yolda veya yüksek hızlarda güvenlik hissini artırıyor.

Yüksek ses yalıtımı düzeyi

Yeni Renault Symbol`ün ses ve titreşim yayımları sınıfının en düşük düzeyinde yer alıyor. Ön camın altındaki fitil, torpido paneli ve tabliye hizasına yerleştirilen spesifik köpük ve emiciler, motor-şanzıman grubundan iç mekana ve dışarı verilen gürültü ve titreşimleri azaltıyor. Daha kalın köpük panoları gibi ses yalıtım malzemelerinin eklenmesi de, aerodinamik ve tekerleklerin dönüşünden kaynaklanan gürültülerin azalmasına katkıda bulunuyor.

Gerçek bir ısı konforu

Isı konforu, çok sayıda ülkenin iklim şartlarının gerekleri yerine getirilecek şekilde oluşturuldu. Havalandırma kanalları yolu, ilk motoru çalıştırma aşamasında, özellikle de aşırı sıcak ve soğuk ortamlarda, kabinin hızla arzulanan sıcaklık derecesine getirilmesinin sağlanması amacıyla özel olarak tasarlandı. Ülkelere bağlı olarak, Yeni Renault Symbol,

- Hızlı ve etkin soğuk hava üretimi sağlayan klima,

- Kabini içinde sabit bir sıcaklığı muhafaza etmeye olanak veren otomatik klima (opsiyon),

- Güçlü sıcak hava üretimi,

- Yüksek performanslı buz çözücü ve bütün ön cam üzerine hızla üflenen homojen bir sıcak hava akımı

sistemlerine sahip.

1.5 dCi motoru ayrıca termik sensörlerle donatıldı. Bu ilave elektrikli ısıtma düzeneği buzun çözülme hızını artırıyor, kalorifer etkinliğini iyileştiriyor.

PRATİKLİK VE GÜVENLİK EN ÜST DÜZEYDE

Yeni Renault Symbol, ailece tatile çıkmak, mesleki kullanımlar veya şehir dışında hafta sonu tatili gibi günlük yaşamda karşılaşılabilecek çok çeşitli durumlara karşı geniş (506 dm3) ve pratik bagajıyla rahatlıkla uyum gösteriyor. Yeni Renault Symbol`de, güvenlikten kesinlikle ödün verilmedi. Otomobilde bulunan herkese etkin bir koruma garanti ediliyor.

Büyük ve pratik bir bagaj

Yeni Renault Symbol, sınıfındaki en büyük bagajlardan birine sahip. Bagajın 506 dm3`lük hacmi, düz zemini ve genişliği (1,10 m`nin üzerinde), ailece tatil veya şehir dışında hafta sonu tatili gibi durumlarda herkesin beklentilerine karşılık veriyor. Bu yeni sedanın ön ve arka kapılarında geniş yerleştirme bölümleri var (versiyonlara bağlı olarak). Torpido panelinde 6 litre hacminde kapalı bir torpido gözü bulunuyor. Bu grup, versiyonlara bağlı olarak, ön koltuk sırtlıklarındaki ceplerle de tamamlanabiliyor.

Etkin bir koruma sistemi

Yeni Renault Symbol, Renault`nun güvenlik konusundaki bütün deneyim ve uzmanlığından yararlanıyor. Araçta bulunan herkes için optimum düzeyde bir korumayı garanti etmek için, bu yeni sedanda çok sayıda düzenek sunuluyor. Bunların başında, yüksek esneklik limitli (HLE) saclar gibi malzemelerin kullanılması sayılabilir. Bunlar, özellikle önden çarpışma durumunda deformasyonları sınırlayarak kabinin daha yüksek direnç göstermesini sağlıyorlar. Dolayısıyla, güçlendirilmiş yapı, çarpışma durumunda programlı bir deformasyona uğruyor. Motor beşiği ve uç travers saçı takviye edilmiş. Yandan çarpışma durumunda, ön ve arka kapılarda yer alan ve dışarıdan içeri cisim girmesini engelleyen yan takviye saçları araçta bulunanları koruyor.

Sürücü hava yastığı, Yeni Renault Symbol`de standart olarak sunuluyor. Bu düzenek, bir ön yolcu hava yastığı ile tamamlanabiliyor.

Yeni Renault Symbol, 5 adet 3 noktalı emniyet kemerine sahip. Ön koltuk kemerlerinde göğsü daha iyi korumaya yönelik güç sınırlayıcılar bulunuyor. Versiyonlara bağlı olarak, bu üç noktalı emniyet kemerleri bir yükseklik ayar sistemiyle tamamlanabiliyor. Bu kemerler konforu arttırıyor ve darbe durumunda vücudun daha etkin şekilde korunmasını sağlıyor.

Ön ve arkada ayarlanabilir baş dayanakları (donanım düzeyine bağlı olarak), arkadan şiddetli çarpışma durumunda boyun omurlarının hasar görmesini önlemek üzere tasarlanmış. Bu konfigürasyonda, sırtın konumu ile başın duruşu ve konforu iyileştiriliyor.

HABER 7