Peugeot 207


Peugeot 207 Mayıs ayında Türkiye'ye geliyorPeugeot'nun şanslı sayısı olan " iki" 1929 yılında 201 modeli ile başladı. Bu araç, ortasında sıfır rakamı bulunan üç haneli serilerin de başlangıcı oldu. Bugüne kadar yaklaşık 13,2 milyon üretilen, “2 serisi”, markanın tarihi boyunca, Peugeot tarafından üretilen toplam aracın % 30’una denk geliyor.

Peugeot’nun en ünlü “2 serisi” 206, Peugeot’nun geçmişi yüz yıl kadar öncesine dayanan ve daha önce 205 ile elde edilen tarihi üretim rekorunu da kırdı. Yedi yıllık üretimi süresince (1998-2005) Kasım ayı sonuna kadar, yaklaşık 5.350.000 adet 206 araç üretilerek, 205 ile kırılan daha önceki rekorun (1983-1998) yarısı kadar sürede geçmişteki modellerin toplam 5.278.000 adetlik üretim rakamını geçti.

Ancak Peugeot’un “2 serisi” başarı hikayesi burada sonlanmadığı gibi; daha da çok uzun süreceğe benziyor! Ve şimdi de Peugeot, 7. jenerasyon “2 serisi” otomobiliyle kendini gösteriyor. 206, 207 ve 206 Sedan ile Peugeot, Türkiye’de B segmetine Damgasını Vuracak. Türkiye’de Mayıs ayının son haftası satışa sunulacak olan 207 ile Peugeot, B segmetindeki yerini daha da sağlamlaştıracak. Peugeot 206, Peugeot 207 ve Eylül ayında ülkemizde satılmaya başlanacak olan Peugeot 206 Sedan ile, küçük otomobil sınıfında da herkes, her türlü ihticacına göre bir Peugeot modeli bulabilecek.

Peugeot 207...Yoğun Hisler

Tasarım, teknoloji ve güçlü kişilik gibi üç önemli noktayı birleştiren Peugeot 207, yeni bir jenerasyonun öncüsü.

Dış Stil
Duyguları Ateşleyen Seçkin bir Stil

207’nin vurgulu ve güçlü silüeti Peugeot Tasarım Merkezi tarafından şekillendirildi. Peugeot stilistleri, 207’ye markanın diğer araçları ile belirgin bir görsel benzerlik taşıyan seçkin bir otomobil yaratacak biçimde yumuşak köşeler ve belirgin çizgiler kazandırdılar. Ön kısmındaki tasarım, 207’nin kişiliğini yansıtmada oldukça önemli bir rol oynuyor. Ön ızgarada markanın amblemini simgeleyen krom bir aslan yer alıyor. Markanın yeni görsel kimliğine uygun biçimde, alçaltılmış geniş ve dinamik ön panel, geniş hava girişi prensibinden faydalanıyor.

Arka kısmın tasarımı, belirgin yuvarlak hatları ile aracın genişliğini vurguluyor. Ön tasarımı çağrıştıran arka alt panel de egzoz borularını barındırıyor. Ön tasarıma benzer siyah renkli bir koruma bandı da aracın arka kısmını darbelere karşı koruyor.

Arka lambalar içinde yer alan daireler, spiraller ve diyot efektli lensler sayesinde dinamik bir görünüm kazanıyor. Bu efekt, arka kısmın daha «canlı» görünmesini sağlayarak arka lambaları hem gündüz hem de gece sürüşlerinde daha belirgin hale getiriyor.

Dış Ebatlar
Güçlü bir kişiliği vurgulayan ve geniş bir mekan yaratan ölçüler

207, birçok temel alanda değişiklikleri gerekli kılarak kendi yolunu çizen PSA Peugeot Citroën'in «1» numaralı platformunda geliştirildi. 4,030 m uzunluk (206’ya göre 200 mm daha uzun) 2,540 m aks aralığı (platformun «standart» aks mesafesine göre 80 mm’lik artış) sayesinde, yol tutuş, aktif güvenlik ve iç mekan konforu güçleniyor.

Ön aks dış mesafesinin 829 mm ile sınırlandırılmış olması yolcu ve yayaların pasif güvenliğine katkıda bulunuyor. Bütünüyle yenilenmiş arka görünüm, iç mekanı genişleterek daha kullanışlı ve pratik bir alan yaratıyor (örneğin 270 dm3 hacme sahip kabin ile stepne gibi), 661 mm’lik arka aks dış mesafesi onarım kolaylığı sağlamak üzere optimum biçime sahiptir. 1,720 m’lik genişliği, pasif güvenlik ve iç mekan genişliğini artırıyor. 1,472 m ile sınırlandırılmış yükseklik, dinamik ve estetik dengeyi güçlendirerek en ergonomik biçimde yolculara komple özgürlük sunuyor.

Motorlar
Modern yüksek performanslı motorlar

207, dört farklı motor seçeneği ile piyasaya sürülüyor. Önümüzdeki aylarda ise ürün gamına ekelencek yeni motor seçenekleri ile motor gamı daha da genişleyecek.

Benzinli motorlar 1.4 litre 75 hp 1360 cm3 hacmi, 75 mm’lik çapı ve 77 mm’lik stroku ile TU3A, 5400 dev/dak’lık normal motor devrinde 54 kW; 3300 dev/dak’da ise 118 Nm güç üretiyor. Düşük devirlerde yüksek tork üretimi sayesinde, sürüş karakteristikleri mükemmele ulaşırken karma yakıt tüketimi 6,3 litre/100 km ve CO2 emisyonu 150 g/km değerinde kalıyor.

1.4 litre 16V - 90 hp 1.360 cm3lük benzer hacmi ile ET3 motor, 5250 dev/dak’da 65 kW maksimum güç üretir. 3250 dev/dak’da 133 Nm’lik maksimum tork elde edilirken 2000 devirden itibaren maksimum tork değerinin, %90’ı - örn. 120 Nm - kullanılabiliyor.

1.6 litre/ 16V 110hp 1587 cm3 hacmi ile (78,5 mm çap, 82 mm strok) TU5JP4, 750 dev/dak’da maksimum tork değeri olan 80 kW’a erişmekle birlikte, 4000 dev/dak’da 147 Nm maksimum tork sunar. Çift kapaklı kam miline ve silindir başına 4 adet valfe sahip olan bu motor, maksimum tork değerinin %85’ini sadece 2000 dev/dak’da sunabilir ve 3000 ile 5000 devir aralığında maksimum tork değerinin %95’i olan yaklaşık 140 Nm tork üretir.

HDi Dizel motorlar

Bu motorlar, PSA Peugeot Citroën grubunun «küçülme» politikasının bir sonucu olarak araçların motor hacimlerini ve yakıt tüketimlerini azaltırken dinamik performanslarından ödün vermez. Tüm motorlarda ikinci nesil Common Rail yüksek basınçlı doğrudan enjeksiyon sistemi kullanılır.

1.4 litre HDi 70 hp Bu dört silindirli, tek kapaklı kam miline sahip motor, 1398 cm3 hacme (73,7 mm çap, 82 mm strok) sahip olmakla birlikte; 50 kW’lık maksimum güce 4000 dev/dak’da ulaşır. Ayrıca rotasyon devri 240.000 dev/dak değerine ulaşan bir turboşarjöre sahiptir. Karma yakıt tüketim değerleri 4,5 litre/100km’ye düşerken CO2 emisyon oranları 120 g/km of CO2 değerinde kalır.

1.6 litre HDi 90 hp 4000 dev/dak’da 66 kW maksimum güç üretimine sahip olan ve sadece 1750 dev/dak’da 215 Nm’lik maksimum tork değerine ulaşıyor. Yakıt tüketimi karma değerlerde 4,5 litre/100km olmakla birlikte, CO2 emisyon değerleri sadece 120g/km’dir.