FORD KA özellikleri


Ka'nın dingil mesafesinin Fiesta'yla aynı olmasına rağmen tampondan tampona uzunluğu Fiesta'dan 20 santimetre daha kısa. Sadece üç kapılı karosere sahip olan Ford Ka içte ve dışta etkileyici bir tasarım sunuyor. Üçgen farlar, üçgen stoplar, büyük kapı, ön ve arka çamurlukları tamamen kaplayan tamponlar, oval üçüncü kapı bu uçan çizgileri belirleyen ana özellikler. iç tasarımdaysa en baskın rolü kokpit oynuyor. Otomobilin gösterge panelinde büyük bir hız ve daha küçük boyutlu yakıt deposu göstergesi dışında başka gösterge bulunmuyor.

İç mekanda ufak tefek eşyaları koymak için birçok göz bulunuyor. Kapı içlerindeki yuvarlak harita cepleri küçük olduğu için pek fonksiyonel değil; ancak hoş görünüyor. Kabinin ön kısmında beklendiğinden daha fazla hareket alanı var. Büyük kapıdan dolayı orta direk geride kalıyor; bu nedenle emniyet kemerine ulaşmak da zor.
Arkaya geçiş kolay değil; arka koltuktaki mesafeler de sınırlı. Manuel olarak açılan kelebek camları sayesinde arka bölüm havalandınlabiliyor. 185 litrelik bagajda sadece küçük alışverişler ve küçük çantalar için yer var. Koltuklar iki parça halinde yatırılarak bagaj hacmi 725 litreye kadar çıkarılabiliyor.

Motor, performans
Ford Ka'da bulunan Endura E isimli, bloktan egsantrikli motor daha önce Ford'un çeşitli modellerinde kullanılmıştı. Ancak Ford mühendisleri, dayanıklılığı uzun süre denenmiş bu motoru modem ateşleme ve besleme sistemleriyle donatmışlar; Zetec motor serisinde de kullanılan EEC-V merkezi yönetim ünitesini de bu motora entegre etmişler. Tek noktadan sıralı püskürtmeli, 1299 cc'iik bu motor 5000 d/d'de 60 HP (DIN) güç üretiyor. Endura-E motorunun bu 60 HP'lik gücü, 870 kg'lik Ka'ya şehiriçi kullanımı için yeterli performans sağlıyor. O'dan 100 km/s hıza 14.7 saniyede çıkan Ka'nın son süratiyse 155 km/s. Ford Ka, test şartlarında 100 km'de 7.6 litre kurşunsuz süper benzin tüketti.

Yürüyen aksam, kullanım
Otomobilde basık seri lastik kullanılması, direksiyonun ve süspansiyonun tepkisini iyileştirmiş. 165/65 R 13 lastiklerin de etkisiyle otomobilin yol tutuşu, virajdaki tepkisi ve rüzgara karşı hassasiyeti yeterince iyi. Fiesta'nın süspansiyon sisteminden yararlanılmış olmasına rağmen süspansiyon Fiesta'nınkinden daha sert olduğu için daha başarılı. Vitesler rahat geçiyor. Fren sisteminin dozajıysa oldukça zor. Ancak balatalar biraz ısınınca daha rahat dozlama yapılabiliyor; yine de tekerlekleri kilitlemeden ani fren yapmak beceri gerektiriyor. 100 km/s hızdaki 50 metrelik' fren mesafesi 870 kg'lik bir otomobil için oldukça uzun. Koltukların sert dolgu malzemeleri konforlu olmasının yanısıra uzun süreli kullanımlarda yorgunluk hissi vermiyor. Kabin gürültüsü küçük bir otomobil için normal seviyede. Lastik sesi iyi izole edilmiş. Havalandırma sistemi gürültüsüz çalışıyor.