Pagani’nin Zonda Cinque’nin sürüş zevkini, performansını ve emisyonunu geliştirmek için Zonda Cinque’de kullandığı bütün ağırlık azaltma önlemleri Pagani Zonda Cinque Roadster’de de aynı şekilde kullanılmış. Eksik olan tavanı telafi etmek için Karbon-Titanyum şasi yeniden tasarlanmış.
Ön kaputta depolanan tavanla Cinque deneyimi de iyileşiyor; yolcuların kulaklarının yalnızca santimetrelerce üstündeki devasa hava girişi vasıtasıyla 678 bg’lik Mercedes AMG V12 motora giren havanın müthiş gürültüsüne titanyum egzoz sisteminden gelen sesler eşlik ediyor.
İster Floransa’yı ve İtalyan’nın diğer merkezlerini ziyaret etmek için Toskana’nın tepelerinde rahat bir kır sürüşüne çıkın, ister Nürburgring’te rekor peşinde koşun, sıralı otomatikleştirilmiş vites kutusunun sunduğu farklı sürüş modları ve hem yarış pistinde, hem de tümsekli yollarda banamısın demeyen ayarlanabilir süspansiyonu ile, bu mücevher 1.3 milyon Avro + vergiler gibi devasa bir fiyat etiketine sahip
Horacio Pagani ve ekibi çalışmaları ile Pagani Zonda Cinque Roadster’de sanatla mühendisliğin nasıl bir araya getirilebileceğini bir kere daha gösteriyor.
Teknik Özellikler:
Mercedes Benz AMG motor
Güç: 678 bg
Tork: 780 Nm
Karbon-titanyum monokok
ECU, Çekiş kontrolü, Bosch Engineering yapımı ABS
Seramikle kaplanmış Inconel/titanyum egzoz sistemi
Magnezyum ve titanyum süspansiyonlar
Automac Engineering tarafından otomatikleştirilmiş Cima sıralı vites kutusu (6 vitesli)
Pirelli PZero lastikler, ön 255/35/19, arka 335/30/20
Brembo karbon-seramik frenler, hidrolik servo frenle kendinden havalandırmalı , Büyüklük: ön 380x34 mm, tek parçalı 6 pistonlu kaliper; arka 380x34 mm, tek parçalı 4 pistonlu kaliper
Kuru ağırlık 1,210 kg
Sürüş koşullarında ağırlık dağılımı : Ön %47, arka %53
Hızlanma
0-100 km/s: 3.4 sn
0-200 km/s: 9.6 s
Frenleme
100-0 km/s: 2.1 s
200-0 km/s: 4.3 s
Maksimum yan ivme: 1.45 G (yol lastikleriyle)
300 km/s’de bastırma kuvveti: 750 kg